T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Aziz-Erol Güzelcan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Haberler

Ekm

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Törenimizi Güzelcan Kardeşler Ortaokulu ile birlikte,Pınarbaşı Meydanında coşkulu bir şekilde kutladık.Pınarbaşı Mahalleside Bando takımı ile yürüyerek Meydana vardık.Pınarbaşı Halkının çoşkulu katılımı ile tören heyecanımız daha da arttı.Konuşmalar,şiirler,gösteriler,oratoryo,el izi ile Atatürk Portre Yapımı,Perküsyon Çalışmaları ve Folklor gösterileri ile törenimiz şenlendi.

NİCE 100.YILLARA...

Sağlık Hizmetleri Alanı öğretmenimiz Zeynep ACAR rehberliğinde,11 D sınıfı öğrencilerimiz Cumhuriyet Dönemi Sağlık Önderlerimizin yaşam öykülerini seslendirdiler.

Ekm

12.sınıf öğrencilerimizin 'Cumhuriyet Coşkusu' mesleki eğitimlerini gördükleri işletmelerde de devam ediyor.

100.yıl temalı yaka kartları ile hastanelerde sağlık hizmeti vermeye devam ediyorlar.

Gezi Kulübümüz ile öğretmenlerimize yönelik Ödemiş,Birgi ve Gölcük Gezisi düzenledik.

Ödemiş Yıldız Kent Arşiv ve Müzesi'ni ziyaret ettik.25 Şubat 2012 tarihinde ziyarete açılan Yıldız Kent Arşivi ve Müzesi 1 arşivci, 1 kütüphaneci ve 2 adet çalışan ve 4 adet güvenlik görevlisi ile hizmet vermektedir.

Obje alımları bağış ve satın alma ile gerçekleşmektedir.Yıldız Oteli’nin alt ve üst katında mevcut toplam 14 oda 4 koridor ile Keçecizade Hanı’nın alt katında 1 oda ve 155 metre kare lik sergi salonundan oluşmaktadır.

Ege Bölgesi'ndeki ilk yapılaşmadaki mimari üslubu korunmuş ender konaklardan biri olan Çakırağa Konağı'nı ziyaret ettik.Uzun yıllar harap bir durumda kaldıktan sonra 90’lı yılların başında restore edilip müze haline getirilen Çakırağa Konağı Türk mimarisinde Osmanlı gündelik yaşamının anlaşılmasında önemli bir kaynak ve ahşap Türk evlerinin en güzel örneklerindendir.

MEME KANSERİNİN FARKINDAYIZ

Meme kanseri, meme hücrelerinde başlayan kanser türüdür. Akciğer kanserinden sonra, dünyada görülme sıklığı en yüksek olan kanser türüdür. Her 8 kadından birinin hayatının belirli bir zamanında meme kanserine yakalanacağı bildirilmektedir. Erkeklerde de görülmekle beraber, kadın vakaları erkek vakalarından 100 kat fazladır.  Meme kanseri, yayılmadan önce, erken safhada tespit edilirse, hasta %96 yaşam şansına sahiptir. Her yıl 44000'de 1 kadın meme kanserinden ölmektedir. Meme kanserine karşı en iyi koruyucu yöntem erken teşhistir.

11 C Ebe Yardımcılığı sınıfı öğrencileri ,konferans salonumuzda sağlık eğitimi sunusunu gerçekleştirdi.İlçe Sağlık Müdürlüğünün desteği ile kendi kendine meme muayenesi eğitimlerimiz devam etti.Öğle arası tüm öğrencilerimiz ile etkinliklerle farkındalığı pekiştirmeye çalıştık.Okul panomuzu oluşturduk.

Okul Sağlığı Ekibi arkadaşlarımıza göstermiş oldukları gayretli çalışmalar nedeniyle teşekkür ederiz.

Ekm

Uzun yıllar tecrübelerinden yararlandığımız; Sağlık Alan Hizmetleri Öğretmeni Nurten Özmukan Hocamıza emeklilik hayatında mutluluklar dileriz.

Konferans salonunu gerçek  ameliyathaneye çevirerek,  steril çalışma alanı, paket açma, steril hasta hazırlama vb eğitimini veren Ameliyathane Hemşiresi Sevinç Arıcı ve öğretmenimiz Zeliha Hocamıza çok teşekkür ederiz.

Eyl

Cumhuriyetimizin 100. yılında TEKNOFEST heyecanı İzmir'de 27 Eylül - 1 Ekim tarihleri arasında Çiğli Havalimanı’nda gerçekleşmeye başladı.  Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz TEKNOFEST, 9. festivalini ilk gününde ziyaret etme fırsatını yakaladılar.

27 Eylül - 3 Ekim Mevlid-i Nebi Haftası Etkinlikleri kapsamında öğrencilerimizle okul panolarımızı hazırladık. Derslerimizde Melid Kandili ile ilgili bilgilendirici faaliyetlerde bulunduk. Öğrencilerimizin hazırladığı 40 Hadis yazılı kitap ayraçlarımızın dağıtımını lokum ikramımız eşliğinde gerçekleştirdik.

Bu Hafta Kapsamında Değerler Kulübü olarak 10.Sınıf öğrencilerimizle Bornova Bilal Saygılı Camii ve Külliyesine ziyarette bulunduk. Burada görevli hocamızın ile bir sohbet gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz hocamız eşliğinde Külliye içerisinde bulunan konferans salonu ve kitap kafeyi gezme imkanı buldular. Bize gösterilen misafirperverlik ve ilgi için teşekkürlerimizi sunuyoruz. Gezimizin sonunda öğrencilerimizden aldığımız geri bildirimler çok olumluydu. Öğrencilerimiz bu tür gezilerin hem eğitici hem de eğlenceli olduğunu söylediler. Biz de öğrencilerimizin bu deneyimi unutmayacaklarını umuyoruz.

Eyl

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri içerikli ÖZ BAKIŞ dergisinin 4. sayısı için tıklayınız.

Yeni Eğitim Öğretim Yılımız Hayırlı Olsun

Tem

Okulumuz Sağlık Alanı Öğretmenlerimizden Nurten ÖZMUKAN ve Kamile YAZICI okulumuzdan ayrılıp emekli olmuşlardır.

Haz

Sevgili öğrenciler,

Bugün sizlerle birlikte eğitim öğretim yılımızı tamamladık. Bu yıl sizlerden çok şey öğrendik ve sizlerle birlikte çok güzel anılar biriktirdik. Sizleri çok seviyoruz ve sizlerle çok gurur duyuyoruz.

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılının sona ermesini ve bu hafta sonu olan Babalar Gününü okul bahçemizde güzel bir kahvaltı ile kutladık. Ayrıca bu yıl aramızda olup bize dışarıdan destek veren öğretmenlerimize de teşekkürlerimizi ilettik.

Haz

Sağlık Alanı öğretmenlerimiz, İzmir Çeşme Alaçatı Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulunda gerçekleştirilen, Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu kapsamındaki deneyim paylaşımı ve Erasmus+ Proje yazma atölyesine katıldılar.